Furniture

نکات انتخاب پارچه مبل و صندلی1402

به عقیده اکثر مردم، پارچه مبل اولین چیزی است که در مبلمان و دکوراسیون اهمیت دارد. پارچه مبلمان موجود در بازار از نظر قیمت، طرح، رنگ و جنس بسیار متنوع هستند. در این صورت هنگام تعویض پارچه مبلمان و انتخاب پارچه مبل، ممکن است شما را سردرگم کنند. برای انتخاب پارچه مبلی بهتر است از جنبه‌های مختلف انواع پارچه مبل را بررسی کنید تا بتوانید بهترین نوع پارچه را برای مبلمان و یا صندلی انتخاب کنید.

انتخاب پارچه مبل و صندلی بر اساس نوع کاربرد

اولین ملاک برای انتخاب پارچه مبل و صندلی نوع کاربرد مبلمان است که در مجموعه مبلمان مدرنیکا کارشناسان با توجه به سلیقه و نوع مبلمان شما بهترین گزینه ها رو ارائه می کنند. مبل سلطنتی یا راحتی یا صندلی‌های میز ناهارخوری هر یک کاربرد متفاوتی دارند. مثلا از مبلمان راحتی در طول روز بیش‌تر از مبلمان سلطنتی استفاده می‌شود. پس در این صورت پارچه مبل راحتی دوام و طرح متفاوتی با نوع پارچه مبل سلطنتی دارد. در مورد طرح و رنگ پارچه مبل راحتی نیز بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر و طرح‌های ساده‌تری استفاده شود. در صورتی که معمولا پارچه مبل سلطنتی کمی لوکس‌تر و متفاوت‌تر است.

نکته در مورد انتخاب پارچه صندلی ناهارخوری: پارچه صندلی ناهارخوری با پارچه مبلمان دیگر بهتر است هماهنگ باشد. اما در نظر داشته باشید که پارچه صندلی ناهارخوری معمولا دیده نمی‌شود پس از لحاظ زیبایی درجه اهمیت کمتری می‌تواند داشته باشد.

انواع پارچه مبل

به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ و جنس پارچه مبلی کمتر پیش می‌آید که پارچه مبلی متناسب با سلیقه‌تان پیدا نکنید. پارچه‌ مبلی از نظر جنس، به دو دسته الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تقسیم می‌شوند. پارچه مبل با جنس الیاف طبیعی شامل انواع پارچه مبل کتان، ویسکوز، استات، ریون، چرم، ابریشم و پشم می‌شود پارچه مبل با جنس الیاف مصنوعی شامل انواع پارچه‌ آکرلیک، نایلون، پلی استر و در برخی موارد ابریشم مصنوعی می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *