Furniture

معرفی مبل آوانگارد

آوانگارد یک جنبش است. واژه‌ی آوانگارد، فرانسوی است. در لغت به معنای پیشرو است. جالب است بدانید که مبل آوانگارد در ابتدا یک جنبش فکری بود. آوانگارد در مسائل مختلفی وارد شده است. استایل لباس، موسیقی، هنر و دکوراسیون برخی از مواردی هستند که جنبش آوانگارد در آن‌ها نفوذ کرده است. در هر کدام از موارد بالا، هنرمند و فرد می‌کوشد تا چیزی خارج از چهارچوب متعارف عرضه کند.

چیزی که در جنبش آوانگارد معرفی می‌شود، ساختار شکنی است. ساختار شکنی، پدیده‌ای است که به زمان وابسته خواهد بود. یعنی چیزی که در حال حاضر، آوانگارد محسوب می‌شود، سال بعد شاید آوانگارد نباشد. چرا که وقتی چیزی ساختار شکنی محسوب می‌شود، ممکن است با گذشت زمان دیگر ساختار شکنی نباشد. یعنی با گذشت زمان، عادی شده باشد. به عنوان مثال، شاید استفاده از تخت خواب گرد، یک زمان خیلی خاص و متفاوت باشد. اما با گذشت زمان به یک عنصر عادی تبدیل شود و دیگر خاص و متفاوت نباشد. یا مثلا استفاده از تی شرت در کنار کت و شلوار، در ابتدا گزینه‌ی جدیدی باشد. اما در حال حاضر یک انتخاب عادی‌تر جلوه کند.

ویژگی‌های دکوراسیون آوانگارد

در انتخاب مبل مناسب برای دکوراسیون آوانگارد، باید توجه داشته باشید که تم آوانگاردی بودن فضا حفظ شود. یعنی شما باید الگوی هندسی مبلمان، رنگ پارچع و طرح آن را به گونه‌ای در نظر بگیرید که سبک آوانگارد داشته باشد.

استفاده از اشکال هندسی نامتعارف و انحنا دار، می‌تواند توضیح این‌که مبل آونگارد چیست را تکمیل کند. ممکن است ترجیح بدهید تا از مبل ساده‌ای برای این منظور استفاده کنید. در این حالت باید با استفاده از رنگ و طرح، مبلمان خود را به مبل آوانگارد تبدیل کنید.

مبلمان آوانگارد با پارچه‌های کتان، پلی استر، چرم و جیر، انتخاب مناسبی هستند. این بافت‌ها در فضاهایی با نور طبیعی زیاد، جلوه‌ی خاصی ایجاد خواهند کرد.

از لحاظ رنگ مبل آوانگارد، باید با ترکیب رنگ‌های مختلف، آوانگارد بودن دکور را نشان دهید. توصیه می‌شود طرح‌های خاص و رنگ بندی متفاوت را برای پارچه‌ی مبلمان خود امتحان کنید. طرح‌هایی با نقش و نگار خارج از عرف مانند طرح روزنامه‌ی پر از نوشته و یا تصاویری غیر از گل و شاخه، می‌تواند مبلمان را جذاب و منحصر به فرد سازد.

جایگاه رنگ ها در دکوراسیون سبک آوانگارد

شاید اولین تفاوت عمده در طراحی آوانگارد چه در طراحی داخلی، چه در انتخاب مبلمان و … تفاوت رنگ هاست.

طیف رنگی خاص، مفهوم ست بودن، تضاد نداشتن… این عبارات همیشگی را کنار گذاشته و برای یک بار همه چیز را در مورد رنگها به چالش بکشید.

رنگ های متفاوت و روشن برای دیوارها، تفاوت رنگ مبلمان،  قاب ها و تابلو ها و…

فراموش نکنید، استفاده از رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید و استفاده از رنگ های روشن تر.

ترکیب رنگهای سیاه و سفید و تضاد زیبای بین این دو رنگ جذابیت خاصی به فضای شما خواهد داد.

رنگ های روشن تر همیشه زیبا هستند و هیچ وقت خراب و کهنه به چشم نمی آیند. انتخاب طرح و چیدمان و بقیه لوازم مورد نیاز به خلاقیت و هنر شما بستگی دارد. ترکیب های زیبا و جذاب همیشه با طیف رنگی خاص پدید نمی آید.

انتخاب مبلمان خاص و تاثیر نهایی آن در سبک آوانگارد

انتخاب مبلمان خاص و متفاوت می تواند سبک کلی طراحی داخلی منزل شما را کاملا تغییر دهد. سایز بزرگ، با انحناهای عجیب و غریب و رنگ های خاص و روشن تر یک انتخاب عالی و خلاقانه است.

برای خاص بودن مبلمان حتما نباید از طرح خاصی استفاده کرد. یک مبلمان اسپرت ساده با انتخاب پارچه در طرح و رنگ مناسب هم یک مبلمان آوانگارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *