Furniture

فوم سرد بهتره یا اسفنج

موقع خرید مبلمان این کلمات را زیاد می شنوید. برخی از محصولات تولید شده دارای کف فوم هستند و برخی دیگر با اسفنج درست شده اند. تازه ماجرا به همینجا هم ختم نمی شود. انوع فوم سرد و گرم هم در ساخت مبلمان استفاده می شود. به این ترتیب انتخاب کمی گیج کننده است و به راحتی نمی توان بین محصولات معرفی شده، بهترین ها را تشخیص دارد.

برای آگاهی از کیفیت اسفنج و فوم مبلمان لازم است تا از قبل با این محصولات آشنا شوید. فوم ها در انواع مختلفی تولید می شوند. برای ساخت صندلی های ماشین و مبلمان از فوم استفاده می شوند. کیفیت ساخت و ترکیب مواد شیمیایی برای تولید فوم دارای تفاوت هایی است. به طور معمول فوم های با کیفیت دوام زیادی دارند در حال حاضر برای تولید مبلمان از این نوع فوم ها استفاده می شود:

  • فوم پنبه ای
  • فوم نمدی
  • فوم چسبی
  • فوم فنری
  • فوم لایه ای
  • فوم گرم
  • فوم سرد
  • فوم ویژه
  • لایکو

فوم گرم

این نوع فوم در زمان تولید تحت حرارت مستقیم قرار گرفته و پروسه متفاوتی دارد. به کارگیری برخی مواد شیمیایی و نحوه تولید فوم گرم موجب شده تا محصول نهایی خشک تر بشود و خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری کمتری داشته باشد. این فوم اغلب برای ساخت صندلی خودرو استفاده می شود و در مبل سازی کاربرد چندانی ندارد. فوم گرم به دلیل نوع ساخت و حرارتی که دیده، به مرور پودر می شود و کیفیت فوم از دست می رود. چنانچه برای ساخت مبل خریداری شده از این نوع فوم استفاده شود، مبلمان خیلی زود خراب می شود و نیاز به تعمیرات فوم و اسفنج مبلمان دارد. در این صورت هزینه بیشتری باید بپردازید

فوم سرد

فوم سرد در ضخامت های 10، 13 و 15 سانتی متری برای استفاده در صنعت مبل سازی به کار می رود. از بین انواع فوم و اسفنج مبلمان این نوع فوم دارای کیفیت بالاتری است. با توجه به نوع مواد شیمیایی به کار رفته در پروسه تولید، دوام فوم سرد به مراتب افزایش یافته است. این نوع فوم با حرارت غیر مستقیم تولید می شود که و همین ویژگی موجب عمر طولانی تر مبل ها می شود. با خرید مبلمانی که دارای نشیمن فوم سرد است تا چندین سال خیال تان بابت تعویض مبل ها یا تعمیرات راحت خواهد بود.

نحوه تشخیص فوم سرد از فوم گرم

برای تشخیص نوع فوم یک راهکار ساده وجود دارد. انگشت خود را به قسمتی از فوم فشار دهید، یک دقیقه در همان حالت بمانید سپس فشار را بردارید، اگر جای انگشت شما روی فوم باقی ماند فوم گرم است و در صورتی که جای فرورفتگی روی فوم باقی نماند و تغییری در ظاهر آن ایجاد نشد فوم مورد نظر سرد است.

شاید سوال شما این باشد که برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج اما ذکر این موضوع که انواع دیگری از فوم ها به نام فوم ویژه نیز وجود دارند خالی از لطف نیست. این فوم ها که از نظر سختی بین فوم سرد و گرم هستند کاربردهای خاص خود را دارند که در مقاله ای جداگانه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *